Se framåt där har du framtiden

Jag undrar hur många som ser framåt egentligen?

hattarlyseFörenklat tror jag mig se två typer av människor i samhället.

1. De som  följer med strömmen. De funderar inte alltför mycket över vart de vill, och följer in någon mening minsta motståndets lag ungefär som ett löv som flyter nedför en å.  De kan leva ett lyckligt liv utan att kämpa, för de har inte valt sitt mål i framtiden.

2. De som simmar uppför strömmen, som laxar. De har tagit ut riktning och mål och gör allt vad de kan för att lära, uppleva och uppnå. De kanske säger att bara döda laxar flyter nedför forsen för de är så övertygade om att meningen med livet är att sätta ut mål och nå dem. De är lyckligast när det händer saker som de själva orsakat. De skapar det liv de vill leva.

Vad ser du framemot? Vad får dig att gå upp på morgonen?

De chefer som kan skapa en magnetisk framtid för sig själva och sina medarbetare är ledare.

PS finns det en tredje väg?

Etiketter: , ,

4 svar to “Se framåt där har du framtiden”

  1. evakarinwallin Says:

    Och samtidigt leva i nuet …

  2. Olle Says:

    Hej Ewakarin, vilket kul återseende. Jo du har en bra poäng.

    Nuet är det enda vi har. Och det är där vi skapar vår framtid. Personligen vill jag ha en framtid att leva in i samtidigt som jag är uppmärksam på att inte låta framtiden dra mig från närvaron i nuet.

    Inlägget riktar sig som du säkert förstår till de som ännu inte ”har lagt en beställning”. Och därmed lever efter andras mål och visioner.

    /Olle

  3. evakarinwallin Says:

    Jag förstår, men ville bara säga hej 🙂

Kommentera

