Om att inte ge upp

Nu har denna video kommit till mig från olika håll. Så jag vill dela med mig av den för den har ett så viktigt budskap :

  • Vad känner du?
  • Vad blir möjligt för dig?

För visst är det så att ens problem ibland kan verka oöverstigliga.

Då brukar jag tänka att jag skall skaffa mig ett större problem, och då hjälper det mig att förändra perspektivet.

Den här Nick har en ännu större och mer omedelbar effekt. Jag går in i känslan, blir ödmjuk inför livet och skiftar till att ta personligt ansvar för de pyttesmå problem jag har i mitt liv.

Etiketter: ,

6 svar to “Om att inte ge upp”

  1. Viktoria Says:

    Tål att tänka på och bra att bli påmind 🙂

    Här kommer mitt tips på något tänkvärt. Gripande och beundransvärt.

  2. Färdigt lyssnande « Lecknepartners Blog Says:

    […] underbara vändande av färdigt lyssnade till passionerat lyssnade är du troligen intresserad av Nick som spelar bollen där den ligger alldeles oavsett vad andra tror att han har för begränsnin…. Starkt jobbat båda […]

  3. Skaffa dig ett större problem « Lecknepartners Blog Says:

    […] eller här   […]

  4. Tord Sand Says:

    Underbar video Olle, man får tårar i ögonen direkt och speciellt som för min egen del och erfarenhet så vet jag att livet går inte i repris och hur mörkt det än sett ut för mig så går det att vända till något positivt och jag måste göra det av egen kraft.

    Tack för att du påminde mig om hur lycklig jag är att vara kvar i livet, samt att jag har 2 friska ben och armar som nu kan ta mig ut på ytterligare en träninsgrunda med inlines och känna lukten av natur, höra fågelkvitter och solen lysa på mig.

    Det om något är äkta rikedom, som inga pengar i världen eller prylar kan ersätta.

    Önskar dig allt gott Olle, du har även du berikat mitt liv så tack för att jag fått lära känna dig under åren jag bodde i Stockholm!

    Hälsar
    Tord c”,)
    PS, sänder en glad positiv video på en duktig 12-åring som efter avslutat spel, ödmjukt bara bockar snabbt och lämnar scenen…. : http://video.se.msn.com/watch/video/12-aringen-alla-pratar-om/6f541nht

  5. Tord Sand Says:

    Ser ni videon direkt nu?

    http://video.se.msn.com/watch/video/12-aringen-alla-pratar-om/6f541nht

    -Tord G. Sand c”,)

Kommentera

