Sveriges mäktigaste kvinna

Sveriges mäktigaste kvinnna är vald igen; i år blev det Lena Olving, vice VD på Saab.

För oss om är intresserade av chefer och resultat vill vi förstå hur hon fått sin makt och hur hon använder den.

Lena säger om sina bästa ledaregenskaper:

– Jag är inlyssnande.

Många tycker att jag pratar mycket, men jag ägnar lika mycket till åt att lyssna och reflektera och utgår från att jag inte kan allt.

– Jag är entusiasmerande och motiverande. Skönheten i att vara ledare är ju att få andra att växa.

Läs hela artikeln i SvD ”Det är lustigt att makt är så tabubelagt”

Etiketter: , ,

Kommentera

