En chef om framtidens medarbetare och sociala medier

”Vi i min generation, födda på 1950-talet, är uppväxta med instruktioner. Men dagens ungdomar, 90-talisterna, har ett helt annat förhållningssätt. De har i princip varit uppkopplade sedan de föddes, och istället för att förvänta sig och följa instruktioner tar de sig fram på egen hand.”

säger Peter Tuscher Swedbank

En del chefer förbjuder facebook andra företag skapar djupare dagliga relationer med kunderna genom sociala media.

Hur gör du som chef och ditt företag med denna nya sortens medarbetare?

Läs gärna den intressanta artikelserien i SvD om nätgenerationens Superzappare

Annonser

Etiketter: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: