Ful eller snygg ledarstil?

maritavalaffischMarita Ulvskog är en av dem som snyggat till sig på EU valaffischerna. Läs vad Aftonbladet skriver om det här

Sänder signal ”Pr-konsulten Paul Ronge tror att partierna som hårdsatsar på stajlade personvalskampanjer biter sig i svansen.

– Den här sortens bilder sänder signalen att personen i fråga vill till Bryssel för att kunna roffa åt sig av de höga lönerna och ersättningarna man får. I stället borde man föra fram vilka frågor kandidaterna brinner för, säger han. Ronge menar att de kandidater vars kampanjer är mindre stajlade vinner i längden.”

När det gäller ledarstil är givetvis äkthet förtroendeskapande. Man vet vad man får liksom. När det gäller Maritas ledarstil så förefaller den inte vara renhårig verbalt heller. Så här skriver Sara Rayman i Svd ledare:

”Fuldebatt Varje gång Socialdemokraterna vet att deras politik är lite ful och fel flyttar de fokus medelst nyspråk och harmset tonfall. 

Att Marita Ulvskog ger ett lettiskt bemanningsföretag epitetet människohandel följer traditionen. Ju svårare man har att argumentera i sak, desto knäppare jämförelser. Ack vore det inte skönt med en ärlig debatt? Lek med tanken! Ulvskog kunde låta protektionismen blomma och vi kunde prata på allvar.”

Vad kan chefer lära sig av detta?

Det är enklast att vara sig själv och stå för det man säger. Annars kan det bli som för en annan offentlig person Wanja. Läs mer här och hennes upprepade försvar och förklaringar som nu börjar ge tydliga efterverkningar enligt artikel i SvD idag Så trötta kommer de inte alltid att vara.

Annonser

Etiketter:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: