Jag nöjer mig med att bli statsminister

monasahlinrokSocialdemokraternas partiledare Mona Sahlin till TT om partiets grundläggande krav på att införa republik i Sverige.

Som chef förfaller Mona ha makten även om den är relativt svag. Läs mer i SvD om hur hon utmanas av sin egen vänster.  

Som ledarförebild är hon inte heller så omtyckt enligt SvD ledarblog:  

Till och med Lars Ohly får alltså beröm för sin kvickhet i artikeln. Den enda som i princip blir utan lovord är – Mona Sahlin. Ouch.

Läs om moderna kvinnliga ledarförebilder här.

Etiketter:

3 svar to “Jag nöjer mig med att bli statsminister”

  1. Tindra-Annette Broström Says:

    Gillar bilden, jag har oxå haft den då jag bloggat om Mona Sahlin. Hade den på en anna blogg som är nedlagd..

  2. lecknepartners Says:

    Det är något jag gillar med Mona.

    Att hon är så otroligt vanlig. Det som har funkat tidigare är att vanliga människor kan känna igen sig i henne. Det har hon fått väljare på.

    Numera förefaller det dock som socialdemokratin och oppositionen behöver en ledare och förebild. Och vad jag kan se finns det väldigt lite synliga ledarkvaliteter av den sort som visat sig vara framgångsrika enligt andra inlägg i denna blog.

  3. Kan någon se en riktigt bra ledare? « Lecknepartners Blog Says:

    […] Vi har tidigare uppmärksammat Monas avsaknad av en tydlig ledarstil. […]

Kommentera

