Ljug för mig

Som chef och medmänniska ställs du inför frågan ”kan jag lita på vad du  säger?”lietome314

Hur skulle de vara om du träna upp din förmåga att avläsa lögn och sanning i ditt vardags ledarskap?

Skulle du bli en effektivare chef då? Om du använder den förmåga på ett genuint sätt.

Onsdagkvällar på TV4 kan du följa psykologen Dr. Cal Lightman (Tim Roth) polis, åklagare och företag att avslöja lögnare. Hur känner du själv igen en lögnare?

Kan du läsa kroppsspråk?  Om du inte kan det – hur bra är du då som chef? Läs mer om uppmärksamhet.

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Ljug för mig”

  1. Tindra-Annette Says:

    Hej Tack för din kommentar och jag förstår hur du menar. Men först tycker jag att det är viktigt att erkänna sin rädsla och omfamna den eftersom den ska finnas där. Och jag skrev i min mer om mig att det är i motvind man lär sig flyga så vi har ungefär samma tanke. Jag brukar säga att ledarskap eller vägledarskap är att förhålla sig som en nyfiken resenär.

    Roligt att du tog dig tid att skriva då du håller på med en intressesfär som för mig är oerhört spännande nämligen chefskap kontra god ledarskap eller ”good governance”

    Jag noterar även att du har ”lie to me” som postning idag. En serie som jag följer med stort intresse. Jag vet inte om du har läst en bok av Desmond Morris som heter människan en fälthandbok på engelska the human animal.http://video.google.com/videoplay?docid=-3323021761394989726 Jag anser att den borde ingå i varje människas kanon.

    Du frågade även efter en länk av Zygmunt Bauman flytande rädsla. Varsegod och så hoppas jag att du får en riktigt fin Valborg.

    http://books.google.se/books?id=VexDgzx5BlgC&printsec=frontcover&dq=liquid+fear

Kommentera

