Uppmärksamheten hos chefer är snäv

Hej, här kommer en tävling i uppmärksamhet.

På videon ser du några som kastar och tar emot en boll.

Din uppgift är att räkna hur många framgångsrika bollmottagningar som görs!

Avancerad nivå: Håll också reda på hur många studsar som görs.

Skriv dina  svar i kommentaren 🙂

Etiketter: , , ,

6 svar to “Uppmärksamheten hos chefer är snäv”

  1. Viktoria Says:

    Hm jag tycker väl inte att antalet studsar eller hur många bollmottagningar som lyckades är det relevanta. Min fundering är; vad var det för gorilla (?) som dök upp och ställde sig mitt i ringen ett par sekunder?

  2. Viktoria Says:

    Jag fattar ingenting. Varför ska jag gissa på hur många studsar resp mottagningar som sker? När jag sett klippet så funderar jag mest över den konstiga mannen iklädd någon slags kostym som ställer sig i ringen, vinkar och sedan går därifrån.

    Jag menar i en situation där en grupp uppenbarligen har till uppgift att studsa och ta emot är det väl en avvikelse att någon kommer in och göra något helt annat? Eller?

  3. lecknepartners Says:

    Hej, du är på rätt spår. Troligen är du inte chef 😉

    Många chefer är namligen så fokuserade på uppgiften så att de inte ser vad som egentligen händer. Och som jag upplever ditt svar så blir det frustreande att fullfölja uppgiften när den känns meningslös.

    Så är det tyvärr på många arbetsplatser.

    Jag vill allstå uppskatta dig för din uppmärksamhet och tåöamodet eftersom jag valde att inte svara direkt för att ge andra möjlighet att upptäcka – ja du vet.

    Faktura är att jag har haft vidoeklippet på min pc och visat grupper och då är det vara ca 1 av 6 som sagt något!

    /Olle

  4. Viktoria Says:

    🙂

  5. Ta in hela verkligheten som chef « Lecknepartners Blog Says:

    […] Vilket bygger vidare på resonemanget om vilka egenskaper är viktiga för bra chefer. Läs mer här om närvaro och om uppmärksamhet. […]

Kommentera

