Hur ser VDn på sig själv?

Vd

Det visar sig att det är stor skillnad på vad olika VD’ar tycker. Dessutom visar det sig att medarbetarna inte sällan har en annan bild än VD’n.

Här kommer ett uttalande från en av flera intervjuer med VDar på stora Svenska företag:

Så här sa VDn:

”Jag anser att jag har en ledares egenskaper, är tillgänglig och den tid de behöver får de. Jag uppfattar mig som tydlig.”

Så här sa en medarbetare:

”I avslappnade lägen är han en ledare, i stressade lägen är han en chef. Han är vansinnigt konflikträdd vilket gör honom otydlig ibland.”

Självkännedom har som bekant en avgörande betydelse för framgång personligt såväl som professionellt.

Statsministern om sig själv
reinfeldt300
”Att jag skulle hålla en medvetet låg profil är en medie­snackis. Jag upplever att jag har ett enormt genomslag med min person. Men min personlighet är eftertänksam och lyssnande.

Det är helt enkelt kulturchocken av att ha gått från Göran Persson till en person med en helt annan läggning och stil som får vissa att uppleva att jag håller låg profil.

Kunde jag med facit i hand ha gjort något bättre? Nej, jag tror inte jag kunnat göra så mycket annorlunda.”

Etiketter: , ,

Kommentera

